Dat was me een tripje wel - Reisverslag uit Cairns, Australië van Pim Isaacs - WaarBenJij.nu Dat was me een tripje wel - Reisverslag uit Cairns, Australië van Pim Isaacs - WaarBenJij.nu

Dat was me een tripje wel

Blijf op de hoogte en volg Pim

18 Maart 2014 | Australië, Cairns

Jaja daar is die weer. Er is me niets overkomen. Ik had het gewoon een beetje druk met genieten ;)

We waren gebleven in Adelaide. Chris, Charlie en ik hebben daar een nacht geslapen met Laura een Duits meisje die we hadden ontmoet op de boot.
De volgende dag begonnen we een trip naar Melbourne met een mooie, misschien iets te kleine, hyundai i20.
Na een dag rijden vanuit Adelaide kwamen we aan in Portland. Die nacht hebben we met z'n drieen in de auto geslapen (NOOIT WEER!). Na een nacht van zo'n 4 uur slaap zijn we begonnen aan de Great Ocean Road (Alweer? Ja, waarom niet?). Na alle mooie dingen te hebben gezien en aangekomen in Geelong besloten we om door te rijden naar Melbourne. Chris heeft een vriend in Melbourne met z'n eigen appartement waar we de hele week konden verblijfen. Dat was goed nieuws! Gelukkig niet nog een nacht in de auto! Nadat we de auto hadden afgeleverd de volgende ochtend zijn we opzoek gegaan naar een goede deal voor een camper van. We vonden een deal waar we allemaal dik tevreden mee waren (voel je de maar aankomen?). Die avond kwam er een maar.. CJ een vriend van Chris die was overgekomen vanuit New York had opeens in z'n 29-jarige hoofd gehaald om met ons mee te gaan. Ik was meteen niet heel erg fan van deze Amerikaan maar hoopte dat het in de week voor we zouden starten beter zou worden. De week in Melbourne stond in het teken van twee dingen; De Australian Open en Australia Day! We zijn een aantal avonden naar Federation Square gegaan waar je op een groot scherm de wedstrijden bij kon houden. Daar heb ik Stephanie, Tessa en Nina terug gezien, drie Nederlandse meiden die ik eerder had ontmoet.
En dan Australia Day een feestdag dat groter is dan kerstmis en voor de meeste mensen eigenlijk alleen maar betekend dronken worden. Dus je kan wel raden, dat was een leuke dag! Die avond was de finale van de Australian Open. Daar ga ik niet meer over zeggen dan DRAMATISCH!!!

Toen was 29 januari, de start van onze roadtrip! Het ging wat beter tussen mij en CJ en we waren allemaal heel opgewonden. We zijn naar Albary gereden om wat boodschappen te doen. Die avond hebben we overnacht aan Lake Hume, een schitterd meer met niets in de buurt!
De eerste nacht in de campervan was een beetje wennen. CJ besloot om buiten op een aantal backpacks te gaan slapen (slim?!). De volgende ochtend na een heerlijke ochtendduik zijn we naar het Kosciuszko National Park gereden. Op verschillende plaatsen gestopt en genoten van de mooie natuur. 's Avonds hebben weer ergens aan een meer gestaan. Die avond besloten we om de hoofdstad van dit mooie land toch niet links te laten liggen. We waren benieuwd. Totdat we er waren de volgende dag. We hebben 1,5 uur rond gelopen en toen vonden we het wel weer genoeg. Op naar de Blue Mountains!! Ik was erg blij met dat besluit. Het was deze keer namelijk mogelijk om iets te zien van de Blue Mountains :).
Na de volgende dag verschillende dingen in de Blue Mountains te hebben bekeken was het tijd om door te rijden naar Sydney. Een tip! Ga niet naar Sydney met een camper van! Waarom niet? Het uur tarief voor een parkeerplaats is op de meeste plekken rond de 7/8 $. Hebben wij dat betaald? Nee natuurlijk niet! Wij hebben drie dagen op een parkeerplaats in een winkelcentrum gestaan terwijl CJ de stad aan het verkennen was. Je kon er voor 3 uur gratis staan, dus na 3 uur reden we eruit om vervolgens weer terug te komen. En rond 18:00 reden we naar Manly want vanaf dan was het gratis. De tweede avond dacht Chris om is een keer wat anders doen. Geen benzine maar diesel tanken haha. Die nacht hebben op een tankstation rondgebracht.

De vierde dag in Sydey hebben we CJ weer opgehaald en zijn we door gereden naar Newcastle. Hier heeft Chris een andere vriend wonen. Super aardige gast en we besloten om daar wat meer dagen te blijven. Lekker gezwommen, backpackers ontmoet en goede avonden uit gehad. De laatste dag zijn we met een groep naar een aantal grote zandduinen geweest en naar heel mooi klein strandje om een beetje uit te rusten. Eenmaal terug hebben we ons klaar gemaakt voor een mooie laatste avond met Chris z'n vriend. Dat is gelukt!!
De volgende morgen veranderde er iets. Een half uur voordat we zouden vertrekken vertelde CJ dat hij vanuit Newcastle een trein terug zou pakken naar Sydney. We hoefde hem niets terug te betalen alles was oke. En dat was het mooie, voor ons was ook alles oke! :)
Die dag zijn we naar Coffs Harbour gereden. Een leuk en niet al te druk plaatsje. De volgende dag zouden we naar een plek gaan waar je eigenlijk naar toe MOET als je de oostkust doet. Nimbin, een heel klein plaatsje in het binnenland. Je bent in een andere wereld zodra je aankomt. Alles is hippie! Er lopen mensen van rond de 60 rond die denken dat ze begin 20 zijn. Na twee uur rond te hebben gelopen was het wel weer genoeg hippie voor ons. Die avond hebben we in Ballina aan het strand geslapen.
De volgende dag zouden we naar een ander beroemd plaatsje gaan. Byron Bay, staat bekend als een goede surf plek. Een mooi en relaxt plaatsje. Maar om er gratis te overnachten ben je verkeerd. Daar kwamen we de volgende ochtend achter. We hadden geparkeerd in een straat met tien andere camper vans. We konden geen borden vinden waar op stond dat het verboden was om er te verblijven. De volgende morgen rond 7:00 kwam de council.. Een boete van 110$ per persoon. WIJ ZIJN BACKPACKERS EN WIJ WAREN BOOS! Die dag nog een beetje rondgezworfen en toen besloten om door te rijden naar het noorden.

Op 16 februari hadden we onze eerste trip. We gingen 3 dagen kanoen in de everglades in Noosa. We waren met een groep van 13, bijna allemaal uit verschillende landen. Het was de eerste dag 1,5 uur kanoen naar de camping waar we zouden verblijven. Eenmaal aangekomen begonnen we met koken, drinken en elkaar te leren kennen. Die avond zijn we vroeg naar bed gegaan omdat de volgende dag een intensieve dag zou worden (dachten we). We moesten 1,5 uur kanoen naar een plek waar een wandelroute begon die we zouden maken. Toen we aankwamen vertelde een ranger ons dat we de wandeling niet konden maken vanwege gevaar voor bosbranden. Ja dat is shit! Toen konden we weer 1,5 uur terug kanoen naar de camping. Terug op de camping hebben we ons geen moment verveeld. Chris kwam op het idee om kano gevechten te hebben.
Dit hebben we voor bijna 3 uur gedaan haha. Die avond weer gedronken een leuke avond gehad met z'n allen! De volgende ochtend moesten we vroeg opstaan.. We moesten ons tentenkamp afbreken en alles terug in de kano's stoppen. Na 1,5 uur terug kanoen kwamen we terug op de plek waar een boot ons zou ophalen. Charlie, Chris en Andy waren erg blij om weer terug te zijn in de samenleving haha. Ze wisten na dit avontuur dat ze niet zo geschikt waren voor camperen. Die dag zijn we in Noosa gebleven. Een super mooi plaatsje wat tot dan toe m'n favoriet plek was waar ik was geweest. Die avond hadden we onze eigen afterparty geregeld. En ik kan zeggen, het was een goede!

De volgende dag was het tijd om iedereen met een goede kater gedag te zeggen. We zijn toen een klein beetje meer naar het noorden gereden naar Tin Can Bay. Een plaatsje waar je verliefd op kan worden! We zijn er anderhalve dag gebleven. Voordat we naar Fraser Island zouden gaan. Als je vroeg op staat (ik heb het over 6:00) in Tin Can Bay en aan het water gaat zitten zie je gegarandeerd een aantal dolfijnen voorbij komen!

22 februari was het zover! Fraser Island baby! We waren in een groep van acht. Een stel uit Ierland en twee meiden uit Californie. In totaal waren er acht auto's. De eerste dag hebben we vooral rond gereden op het strand zodat de rijders konden wennen aan de auto. Aan de eind van de dag zijn we naar een heel mooi meer geweest, Lake Mckenzie. Na een uur te hebben gezwommen was het tijd om naar onze camping te rijden. Jaja weer een camping (de jongens waren blij!). De eerste avond hebben we een groot deel van de groep leren kennen. Met een aantal konden we het goed vinden. We probeerde niet al te laat naar bed gegaan, maar ja...
De volgende dag zou een drukke dag worden. We zijn rond half 9 vertrokken richting de Champagne Pools. Het zijn rotsen op het strand waar je in kan zwemmen en het wordt elke keer opgevuld door de golven. Na een uurtje begon het regennen en zijn we terug gegaan naar de auto om naar een uitkijk punt te gaan. De wandeling ernaar toe was het droog, todat we aankwamen. Na een aantal foto's zijn we terug naar de camping gereden voor een lunch en om wat op te drogen. Nadat iedereen was opgedroogd zijn we naar Eli Creek gereden. Je kunt op een punt in het water springen en dan kan je 300 m terug drijven naar het strand om het dan opnieuw te doen. :)
Na een aantal keer was de lol er toch wel een beetje af dus zijn we naar een andere trekpleister gegaan. De Maheno, een scheepswrak dat aanspoelde in 1935 en waar nu nog een klein stukje van over is.
Terug op de camping hebben we ons klaar gemaakt voor een grootse avond (dansen op de tafels als de nieuwe mensen aan het eten zijn etc. (hahaha)). Toen we ze genoeg geplaagd hadden zijn we naar andere groepen gegaan om ze te leren. In een groep hebben we een aantal meiden leren kennen waar we de hele trip tot Cairns mee verder zouden reizen. Na een nacht van vier uur slaap was het tijd om de camping te verlaten en om nog een bijzonder ding te zien op het eiland. Lake Wabby! Om er te komen moet je een wandeling maken van ongeveer 40 minuten. Je komt dan aan op een gigantische zandduin en aan de zijkant vind je Lake Wabby. We hebben daar ruim een uur gezwommen en toen was het tijd om terug te gaan naar het vaste land.
Na Fraser moesten we een beetje haasten. We hadden twee dagen de tijd op vanaf Fraser naar Airlie Beach te rijden. Een rit van zo'n 11 uur..

De dag voordat we aankwamen in Airlie Beach sliepen we voor het eerst op een camping in 4 weken en we hadden voor het eerst een warme douche in 3 weken! Je hebt geen warme douche nodig maar als je er een hebt is het toch wel lekker af en toe :p

We kwamen aan in Airlie Beach met een voldaan gevoel. We waren op tijd! De eerste vijf minuten dat we er waren zagen we al een hele groep vrienden terug die daar ook verbleven. We hebben de rest van de dag doorgebracht bij de lagoon met z'n allen. Je kan niet meer in de zee zwemmen vanaf dit punt vanwege pijlstaartroggen en kwallen. Die avond zijn we uit gegaan met de hele groep. Super avond!
De volgende dag was het zover onze laatste echte trip, de Whitsundays. We zijn maar de Whitsundays gegaan met de Atlantic Clipper, DE partyboot van de Whitsundays en dat hebben we geweten. Overdag hebben we hele mooie dingen gezien! Een strand waar het zand zo schoon en fijn is dat je je tanden er mee kan poetsen en je haar ermee kan wassen (Het klopt! Het ging niet geheel vrijwillig, maar ik heb het geprobeerd). We hebben gezwommen met grote pijlstaartroggen, Charlie en ik zijn achter een kleine haai van een meter aangegaan, 's avonds zwommen er haaien en dolfijnen rond de boot die ruzie hadden met elkaar en we hadden twee keer de mogelijkheid om te snorkelen en het onderwater leven te ontdekken. Het was een geweldige tijd en twee hele mooie avonden op de boot! Maar.. Na een trip op een party boot hoort natuurlijk een afterparty. En die was er! Een afterparty in een club met de mensen van drie andere boten van dezelfde organisatie waren er ook. Na een hele goede afsluiter van een onvergetelijke trip was het weer tijd om wat mensen gedag te zeggen.
We zouden die dag naar Magnetic Island gaan. We zijn daar een dag gebleven om het eiland een beetje te verkennen. Het was super mooi en we hadden geluk met het weer! Dit jaar is het regenseizoen heel erg laat, dus hoe meer noorderlijker je gaat hoe groter de kans op slecht weer. Dit zagen we na Magnetic Island. We hebben na Magnetic Island tot aan Cairns eigenlijk elke dag regen gehad. Dat is de reden dat ik geen skydive kon doen. Ik had een skydive geboekt met een meisje die ik heb leren kennen op Fraser, maar helaas..

Toen was het zover. Na 5,5 week waren we op onze eindbestemming, Cairns. De dag voordat we de camper van moesten inleveren zijn we met een boot naar de Great Barrier Reef gegaan. We hebben de hele dag gedoken en gesnorkeld, het was super! Vanaf 12 meter diep ben je in een hele andere wereld. Overal zie je verschillende kleuren vissen en koraal.

Ik ben nu twee weken in Cairns. Morgen vlieg ik naar Sydney om dan donderdag naar Nieuw Zeeland te gaan. Dan gaat er een nieuw avontuur beginnen en dan ben ik voor even voor het eerst helemaal alleen.

Ik heb een super tijd hier! Ik heb heel veel mensen leren kennen en ik heb vrienden voor het leven gemaakt. We waren met een hele grote groep en nu zijn we nog maar met z'n drieen. Iedereen gaat weer z'n eigen weg maar er zijn alweer nieuwe plannen met mensen om elkaar terug te zien. De oostkust is geweldig!!

Groetjes x

• 18 Maart 2014 - 14:04

Anita :

Hoi Pim,

Je begint goed met je verhaal. Als je het gelezen hebt, kun je alleen maar beamen dat je aan het genieten bent. Hou dat vol als je in NZ bent en je verdere reis. Het gaat voor jou al veel te snel.
    We hebben regelmatig contact, maar vind het geweldig om deze verhalen te lezen. Ik heb er weer van genoten!

Dikke knuffel,

mama xxx

• 18 Maart 2014 - 15:25

Christine:

Wát een prachttijd heb jij daar Pim! Kan me voorstellen dat je maar weinig tijd hebt om verslag uit te brengen, waar begin je?! Wat mooi dat je "onderweg" weer oude bekenden tegenkomt en je geen moment hoeft af te vragen wat te doen.,
    Over 2 dagen Nieuw Zeeland; spannend in je eentje. Maar aan je verslagen te lezen zal dit bij jou niet voor lang zijn... Heel veel plezier daar, geniet nog maar even flink van al het moois dat op je afkomt!

Groetjes,
    Christine

• 18 Maart 2014 - 18:44

Rob:

Mooi verhaal, Pim! Leuk om nu het verhaal achter al die foto's op fb te kunnen lezen! Je kunt met een goed gevoel je verblijf in OZ afsluiten; have fun in NZ!

• 20 Maart 2014 - 09:22

Opa Bosma:

Wat een prachtig verslag van een drukke periode van je reis. Knap gedaan. Ben nu al benieuwd naar je ervaringen in Nieuw Zeeland en , dat snap te wel, vooral ook je ervaringen in Thailand. Prachtige doelen heb je nog. Veel plezier en hou je goed.

Groeten Opa

• 20 Maart 2014 - 09:33

Oma.:

Hai Pim.

Wat een fantastise reis heb jij gemaakt en een superleuk verhaal er over. Bedankt. Nu zit je in Nw Zeeland. Dat heeft je moeder ons verteld. Heel veel plezier daar en veel mooie dingen zien en dan naar Thailand Geweldig Je zult wel niet op plaatsen komen waar wij geweest zijn jij blijft zuidelijker. Heel heel veel plezier en succes op je verdere vacantie.

Heel veel liefs en een dikke knuffel.

Oma

• 21 Maart 2014 - 17:12

Marian:

Hoi Pim,
    Wat super om weer wat van je te lezen!!!Het is duidelijk dat je een geweldige tijd hebt.
    Veel plezier in Nieuw Zeeland.
    Groetjes

• 23 Maart 2014 - 11:48

Rian:

Hi Pim,

Net met veel plezier jouw heerlijke reisverslag gelezen! Super dat je zo genoten hebt van Australië (ik had niet anders verwacht!) en hopelijk geniet je net zo van de rest van je reis!

Veel groeten van ons alle 4, Rian