Werk aan de winkel - Reisverslag uit Waikerie, Australië van Pim Isaacs - WaarBenJij.nu Werk aan de winkel - Reisverslag uit Waikerie, Australië van Pim Isaacs - WaarBenJij.nu

Werk aan de winkel

Blijf op de hoogte en volg Pim

17 Januari 2014 | Australië, Waikerie

Het is een beetje laat maar ik vind dat het nog kan, gelukkig nieuw jaar iedereen :)

Ik ben gebleven bij het aankomen in Melbourne.
We zaten in Melbourne in een groot hostel midden in het centrum. Helaas was het hostel zo groot dat het moeilijk was om contacten te leggen met mensen. Iedereen ging gewoon z'n eigen gang en was vrij weinig met andere bezig. Nadat we de auto hadden ingeleverd hebben we niet zoveel gedaan vanwege het weer. In het hostel zat ook een collega van Stephanie waar we de hele week in Melbourne veel mee samen hebben gedaan. De volgende dag heb ik met Wouter een deel van stad bekeken en zijn we begonnen met werk zoeken. Op woensdag avond is er altijd een grote avond markt bij de Queen Victoria Market dus zijn we daar met z'n vijven naar toegegaan. Het was hartstikke druk. Overal kraampjes met hapjes van over de hele wereld en niet te vergeten kerstmuziek! Nadat we over de markt hebben gelopen zijn we naar de Night Art Market gegaan. Dit is ook één keer in de week en dan kan je de kunstwerken zien van kunstenaars en kan je hun volgende werk bekijken.
Op de terugweg naar het hostel hebben we in een café nog even een gratis drankje meegepikt, we blijven ten slotte backpackers :)
Die dag heb ik een Duitser ontmoet. Hij vertelde me dat hij naar kwalificaties was geweest van de Australian Open (tennis) en zei dat er nog twee dagen kwalificaties waren. De volgende dag zijn we dus met z'n alle naar de kwalificaties wezen kijken van twee Australische dames. Super leuk om dat te zien, en het mooie was dat je ze gewoon gratis kon bekijken. De volgende dag hebben Wouter en ik weer fanatiek naar werk gezocht. En zijn we nadat we met z'n alle in het park hebben gelegen weer naar de Australian Open gegaan om een jongens dubbel te bekijken. 's Avonds zijn we uit gegaan met de Duitser, een Zweeds meisje en een gestoorde Engelsman. Dat was een hele mooie avond :)
De volgende dag hebben we rustig aan gedaan. Wouter en ik zijn door de Royal Botanic Gardens gelopen, super mooi om te zien en je bent even weg uit de miljoenenstad. 'S avonds zijn we naar het Crown Casino geweest. Loes is gaan gokken en heeft 20$ gewonnen.
De volgende dag kregen we een baan als sinaasappel plukker aangeboden. Na alles geregeld te hebben zijn we naar St Kilda gegaan. Hier hebben we een tijdje op het strand gelegen. 's Avonds zijn we uiteten geweest omdat het de laatste avond met z'n alle was na bijna anderhalve maand.
Na alles ingepakt te hebben, de volgende ochtend, zijn we naar een park gegaan om daar te picknicken en de hele middag lekker te liggen. Begin van de avond hebben we afscheid genomen van Loes, Stephanie en Tessa (collega van Stephanie) en begon de bus reis van 10 uur. 's Ochtends om 6:00 kwamen we aan in Adelaide. We moesten wachten tot 12:00, toenkonden we de bus pakken naar Waikerie, het plaatsje waar ik verblijf en waar de boerderij is. Ik verblijf op een boot die vroeger rond voer over de Murray River. Nu is het omgebouwd tot een hostel waar zo'n 100 mensen kunnen verblijven. Ik ben er nu een maand en ik heb heel veel mensen leren. Ik heb de eerste drie weken nauwelijks gewerkt dus er was genoeg tijd voor elke avond een feestje. Ik ga met een aantal Engelsen goed om. Drie hebben gevraagd of ik mee wil reizen met hun, natuurlijk wil ik dat! :) Het plan is om vanaf Melbourne een roadtrip te gaan maken tot aan Cairns. Zondag vertrekken we naar Adelaide om een paar dagen later in Melbourne te zijn en dan gaan we beginnen aan een mooie tocht. Dit was het weer even voor nu!

Ciao x

• 18 Januari 2014 - 11:07

Marian:

Hoi Pim,

Dus nu weer een avontuur in het verschiet!!!!Geniet ervan maar ik heb de indruk dat je dat wel doet ;-)
    Groetjes uit Rijssen

• 18 Januari 2014 - 16:45

Oma:

Ha de Pim

Eerst nog een heel gelukkig Nieuwjaar. Wel laat maar ze zeggen dat het de hele maand Januari nog kan. Je hebt lekker veel gewerkt en nu ga je weer reizen. geweldig Heb je vandaag al geskijpt met Mijdrecht? Hier gaat allemaal goed. Opa moet Maandag de hele dag naar het ziekenhuis voor onderzoek.We zullen wel zien hoe dat gaat. Jij hebt het behoorlijk warmdat hoorde ik gisteren van je moeder.Pim een geweldige fijne en goede reis en naruurlijk veel plezier. Succes met je nederlandse les. doei,doei

Heel veel liefs Oma

• 31 Januari 2014 - 07:46

Anita:

Hoi Pim,

Beetje late reactie op je verhaal, maar ik heb er weer van genoten. Ik zie nu dat je er ook foto's bij gezet hebt. Prachtig zijn ze!
    Ondertussen ben je alweer onderweg naar Sydney en verder. Veel plezier en goede reis.
    Dikke kus,

mama xxx