Ik ben er!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Pim Isaacs - WaarBenJij.nu Ik ben er!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Pim Isaacs - WaarBenJij.nu

Ik ben er!!

Blijf op de hoogte en volg Pim

12 November 2013 | Australië, Sydney

Hoi allemaal,

De eerste week zit er bijna op, maar er volgen er nog genoeg.
Te beginnen bij de vlucht naar Bangkok, die was prima, maar een beetje lang (11,5 uur). Iedereen leerde elkaar kennen en al snel was het duidelijk dat het een leuke week ging worden met z'n allen. De groep bestaat uit 5 meiden en nog 3 andere jongens. In Bangkok hoefden we maar een uur te wachten en toen moesten we naar Taipei wat nog geen 4 uur vliegen was. Eenmaal aangekomen en na een uur vertraging  op de luchthaven werden we door een mannetje naar ons hotel gebracht waar we 8 uur konden uitrusten. Helaas was het slecht weer en hing er veel smog in de lucht waardoor we vrij weinig zagen van de omgeving. We bleven daarom gezellig met z'n allen in het hotel. Er gingen een aantal slapen, maar ik had samen met wat meiden bedacht om in het vliegtuig naar Sydney te slapen zodat we in de nacht zouden slapen. Terug op de luchthaven hebben we wat gegeten en vlogen we om 23:00 richting Sydney om daar 9,5 uur later aan te komen. Het slaap op houden bleek nu opeens een slecht idee omdat ik de hele vlucht weer niet kon slapen. Na 4 films en 2 gerechten kwamen we dan eindelijk aan in Sydney. Daar stond Matthijs van Australian Backpackers klaar, een jongen die zelf een paar maanden door Australië en Nieuw-Zeeland heeft gereisd. In een busje gingen we naar het Opera House toe om daar een stadswandeling te maken. Wat is Sydney mooi zeg, ik keek m'n ogen uit! Na de wandeling pakten we de ferry richting Manly (dit is het deel van Sydney waar het hostel zit). Aangekomen in het hostel kregen we nog wat uitleg en mochten we naar de kamer toe. Ik lig met de 3 andere jongens en 2 meiden van de groep op de beste kamer van het hostel, prima dus. :) Het hostel heeft een ruime tuin waar we s avonds heerlijk hebben gebarbecued en waar ik voor het eerst kangoeroe heb gegeten. Nadat we onze buikjes goed rond hadden gegeten zijn we naar een openlucht bar gegaan niet ver van het hostel af. Na 2 bier ging het licht toch wel echt uit.. 50 uur niet slapen schijnt niet goed te zijn haha. De volgende dag zijn we een aantal bankzaken gaan regelen, hebben we Sydney verder verkend en hebben we heerlijk in het zonnetje in het Hyde Park geluncht.
S middags hebben we met een aantal van de groep heerlijk op Manly Beach gelegen en ben ik samen met Wouter, een jongen uit de groep, in gevecht gegaan met een surfboard. Die mochten we lenen van een nederlander die we hadden leren kennen. Het viel aardig tegen, maar het lukte me om op m'n hurken op het board te staan. Daar was ik al aardig tevreden mee. :) Terug in het hostel kwamen we erachter dat we geen drank meer hadden dus gingen Wouter en ik goedkope wijn halen, dit hebben we geweten.. We betaalde 12$ voor een doos waar 4 liter in zat. Dit is dus een echte beginners fout voor backpackers. Er zitten namelijk dingen in de wijn die je er liever niet in wilt hebben. Ze noemen het hier goon. Toch zijn we het gaan drinken, want anders was het weggegooid geld. Ongeveer zo'n 2,5 liter verder gingen we met twee meiden uit de groep richting het strand om te kijken hoe het er s avonds was, daar stond een surfboard moeder ziel alleen langs het strand. We hebben er met z'n vieren op gezeten en daarna meegenomen, dat leek ons wel een goed idee, tot de volgende ochtend haha, toen hebben we het board toch maar terug gezet. Daarna hebben we een ongelofelijk mooie wandeling gemaakt met de hele groep die eindigde bij Shelly Beach, een kleine baai waar nauwelijks golven zijn, waardoor je er heerlijk kan zwemmen en snorkelen. En daar waren Wouter en ik wel benieuwd naar, we zijn met z'n tweeën de zee in gegaan en hebben hele mooie vissen voorbij zien komen. Die avond zijn we lekker in het hostel gebleven en vroeg naar bed gegaan omdat we de volgende dag een lange dag zouden hebben. We gingen naar de Blue Mountains! Voordat we daar naar toe reden, gingen we eerst langs een wild life park. Hier sprongen de kangoeroes los rond en kon je koala's aaien en waren er nog genoeg andere mooie beesten te zien. Helaas was het weer toen al niet lekker en werd het daarna alleen maar erger.. We hebben vrij weinig van de Blue Mountains gezien, zelfs de three sisters niet, dus hebben we er onze eigen three sisters van gemaakt (zie foto). Toen hebben we onze ideeën omgegooid en zijn we naar een aboriginal show gegaan en hebben we bier gedronken in een Ozzie pub. Ik heb nu een goede smoes om nog een keer terug te gaan naar de Blue Mountains :) De volgende dag was het weer nog niet veel beter. We pakten met een deel van de groep de ferry richting hert centrum van Sydney. Wat was dat een feest(Pap en mam dit was een soort bootreis zoals van Dover naar Calais een paar jaar terug)! In Sydney zijn we naar hostels op zoek gegaan en hebben we wat geluncht. Uiteindelijk hebben we nergens geboekt en zijn we weer terug gegaan met de onrustige ferry naar Manly. In het hostel wilden Wouter en ik ons aanmelden voor een surfcamp, maar dat is helaas niet gelukt om bepaalde redenen. Ik blijf nu nog 2 dagen in Manly en dan ga ik voor vier nachten naar een hotel in het centrum (ja jullie lezen het goed :D) met Loes, Stephanie en Wouter (zij zaten ook in de groep en we kunnen het goed me elkaar vinden). Daarna gaan we met z'n vieren een camper huren en rustig aan richting Melbourne/Adelaide.

Ik heb al aardig wat gedaan en er staan nog genoeg mooie dingen te gebeuren! Ik geniet met volle teugen van alles wat ik meemaak. Het is zo relaxt hier en alles is goed als je de magische worden 'no worries' gebreukt. Kortom ik heb het helemaal naar m'n zin.

Jullie horen snel van de avonturen in de camper!

X

Ps. Ik hoop de foto's snel te kunnen plaatsen.

  • 12 November 2013 - 10:02

    Sanne:

    Super leuk om te lezen. Zie precies voor me waar je allemaal bent geweest!!!!
    Geniet ervan en ik kijk uit naar je volgende bericht!!
    Groetjes Sanne

  • 12 November 2013 - 12:17

    Jasper:

    Klinkt goed man! Kan het me prima inbeelden wat voor vette dingen je aan het doen bent!
    En goon moet je gewoon blijven drinken.. Gewoon niet bij nadenken wat er allemaal in zit ;)

    Enjoy!

  • 12 November 2013 - 12:20

    Rob:

    Goed om te lezen dat je zo enthousiast bent en dat het je bevalt daar! Geniet van je laatste dag(en) in Manly en veel plezier in Sydney. (Blij dat IK niet op die ferry hoef - pfff!)
    Groetjes
    Papa

  • 12 November 2013 - 15:19

    Marian:

    Dit zijn al hele avonturen! Geniet er verder van.
    Groetjes uit een kletsnat Rijssen

  • 12 November 2013 - 19:59

    Antoinette:

    He Pim,
    Gaaf hoor wat je nu allemaal al hebt gedaan en meegemaakt, dat belooft nog wat voor de rest van je reis! Fijn dat het zo klikt met de groep en dat jullie met z'n vieren verder trekken. Hopelijk is jullie camper straks iets groter dan die van ons 5 jaar geleden (maar gelukkig had Jasper geen last van claustrofobie ;), het leverde alleen wel elke avond hilarische taferelen op).
    Geniet ervan en ik kijk uit naar de foto's en de rest van de verhalen.

    xx Antoinette

  • 12 November 2013 - 20:07

    Oma:

    Ha Pim

    Wat heb je al ontzettend veel gedaan in de eerste week. De fotos heeft Opa geprint en komen allemaal in de map. Hier is het allemaal goed Opa gaat wel vooruit. Pim heel veel plezier en lekker veel zien en genieten

    Knuffel Oma

  • 22 November 2013 - 15:57

    Opa Isaacs:

    Wat een machtige ervaring ben je aan het opdoen Pim! Dit is de tijd van je leven Ik ontdek in je reisverslag journalistieke gaven. Ga zo door jongen, daar kun je geld mee verdienen. Oma en ik hebben genoten van je IK BEN ER Verslag. We zijn niet zo vlug in onze reactie omdat mijn computer niet zo goed werkt vandaag-de-dag. Gelukkig kon je vader mij de handreiking bieden om er uit te komen.
    We blijven je volgen en wensen je veel plezier in de voortzetting van je reis. Dikke knuffel van Oma en een high five van Opa.

  • 26 November 2013 - 23:55

    Thijs:

    Heel vet Pim! Er zijn er een hele boel jaloers hier.. Aan die drank wen je vanzelf. Blijf ook vooral met volle teugen genieten. Ik vind het leuk om te lezen dus lekker veel posten! Thijs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Pim

Welkom op mijn profiel, Hier kun je alles volgen wat ik meemaak op mijn mooie reis.

Actief sinds 01 Nov. 2013
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 7069

Voorgaande reizen:

01 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: