Roadtrip deel 1 - Reisverslag uit Phillip Island, Australië van Pim Isaacs - WaarBenJij.nu Roadtrip deel 1 - Reisverslag uit Phillip Island, Australië van Pim Isaacs - WaarBenJij.nu

Roadtrip deel 1

Blijf op de hoogte en volg Pim

30 November 2013 | Australië, Phillip Island

Daar ben ik weer! Het heeft even geduurd vanwege het gebrek aan goed internet. Ik zal kort zijn over de laatste dagen in Sydney en ik zal nog niet alles vertellen over de roadtrip. Het wordt dan namelijk een aardig lang verhaal en ik weet dat niet iedereen dat kan waarderen (ik zal geen namen noemen (Tess)). De laatste dagen in Sydney (in Manly en het centrum) waren niet heel bijzonder. Het was een aantal dagen heel slecht weer dus konden niet veel doen. We hebben uiteindelijk nog een nacht extra geboekt in het centrum zodat we daarna meteen weg konden met de campervan. We hebben een campervan gehuurd voor 18 dagen. Twee van ons kunnen daar in slapen en de andere twee slapen in een tent. De eerste dag hebben we een hele mooie route langs de kust gereden richting Wollongong en toen door naar Kangeroo Valley. Het enige slechte nieuws was dat het heel erg slecht weer was. Het was geen moment droog geweest waardoor het er ruig en uitgestorven uitzag. Nadat we de bergen door waren kon het camping avontuur echt beginnen.
De volgende dag was het al beter weer en zouden we weer mooie dingen gaan zien. Vanuit Kangeroo Valley zijn we naar de kust gereden en daar de route vervolgd richting het zuiden. We zijn gestopt in Currarong, een klein dorpje bij een National Park. Hier hebben we fish&chips gegeten en van de mooie natuur genoten! Daarna zijn we verder gereden naar Moruya waar we een camping aan het strand hadden gevonden (dat voor ons alleen was!). De volgende dag hadden we een rustig dagje in de planning. We hebben heerlijk op het strand gelegen en uiteindelijk zijn Wouter en ik nog een stuk gaan hardlopen over strand. Eenmaal in de auto zijn we naar Mimosa Rocks National Park gereden. In dit National Park hebben we ook geslapen. Het was super mooi! Overal liepen kangoeroes rond en we stonden zo'n 10 meter van het strand af. 's Avonds hebben we een kampvuur gemaakt met behulp van een Australiër die naast ons stond met z'n Zweedse vrouw, super aardige mensen!
Die ochtend werd ik heerlijk wakker. Ik stapte de tent uit en de Zweedse vrouw gebaarde naar me dat ik moest komen, ze wees naar de zee en daar zag ik ze, dolfijnen. Er zwommen er 3 heel dicht langs de kust, wat was dat mooi om te zien! Zelfs zo mooi dat ik er niet aan heb gedacht om m'n camera te pakken :). Na nog wat tips te hebben gekregen van de buren zijn we verder gegaan. We zouden die dag de staat Victoria bereiken. We hebben op een camping in het plaatsje Sale (nee, er was niets afgeprijsd) geslapen. De volgende dag was een dag waar we alle vier naar uitkeken. We gingen naar het Wilsons Promontory National Park. Dit is een National Park op het zuidelijkste stukje van het vaste land en te vergelijken met de natuur op Tasmanië. Onze eerste stop in het park was bij Squeaky Beach. Het was een strand zoals die voorkomt in dromen en films om naar een lekker warm wit strand te gaan met een heldere blauwe zee. We hadden een mooie camping gevonden dichtbij het strand. Daar hebben we 'smiddags dan ook aardig wat tijd door gebracht. 's Avonds hebben we nog een avondwandeling gemaakt door het bos. We zijn niet te laat naar bed gegaan vanwege een wandeling die we gingen maken de volgende dag. Het was niet zomaar een wandeling het was een wandeling van de zwaarste categorie (jaja we zijn uitslovers). Na 45 minuten berg op te hebben gelopen stonden we op de top en hadden we een ongelofelijk mooi uitzicht. We zijn met z'n vieren even uitgaan rusten op een rots om daarna weer naar beneden te wandelen en door te rijden richting Phillip Island. Het eiland zouden we die dag nog niet opgaan. We hebben in een stadje dichtbij het eiland geslapen. ' s Ochtends gingen we even langs de Mcdonalds voor Wifi, dit hadden we misschien beter niet kunnen doen.. Toen we de auto weer instapten startte die niet meer. De accu bleek leeg te zijn.. Na wat gekloot (anders kan ik het echt niet noemen :p) kwam er een teveel pratende, niet verstaande, alles van auto's wetende Australische dude ons helpen en binnen een half uur konden we weer verder en kregen we nog wat tips mee. Toen konden we naar Phillip Island! :D En hier stopt m'n verhaal voor deze keer. Ik heb al weer hele leuke dingen meegemaakt en voor degene die willen weten waar ik nu ben. Ik zit nu in Adelaide voor een paar dagen, maar daar vertel ik jullie later meer over.

X

  • 30 November 2013 - 19:06

    Danielle:

    Leuk om je verhalen lezen Pim!
    Heel veel plezier nog en ik ben benieuwd naar je volgende volgende reisverslagen.
    Liefs, Danielle

  • 30 November 2013 - 21:07

    Joke Osj:

    Tsja, en ik maar prutsen met Sinterklaas-surprises en PWS-concepten ! Hoezo jaloers ?
    Goh Pim, bijzonder voor je om dit allemaal mee te mogen maken : het is je van harte gegund.
    Veel wijsheid, gezondheid en inspiratie toegewenst voor de komende dagen en groetjes !
    Joke OSJ.

  • 01 December 2013 - 09:14

    Rob Isaacs:

    Mooi verhaal weer en fraaie foto's dit keer. We zien uit naar de volgende 'aflevering' :)
    Groetjes
    Papa

  • 01 December 2013 - 10:20

    Mama:

    Hoi Pim,

    Het is je gelukt! Mooie foto's! Ik kijk uit naar het vervolg van je verhaal.
    Dikke knuffel, mama xxx

  • 01 December 2013 - 13:37

    Marian:

    Mooi verhaal!Nog veel plezier verder.
    Groetjes.
    Marian

  • 02 December 2013 - 11:35

    Oma:

    Hai Pim.

    Wat heb je weer een leuk verslag en wat heb je prachtige foto's gemaakt. Geweldig dat het jou zo goed gaat en je zo,n leuk gezelschap hebt. Geniet joh en laat ons er lekker van meegenieten.
    Heel veel liefs. Oma

  • 02 December 2013 - 15:24

    B.Bosma:

    Hoi Pim,
    Een prachtig verhaal over je belevenissen in Australie. Wat heb je het getroffen met je medereixigers. Zo zie je veel en kun je er met anderen van genieten en wij genieten volop mee.Prwettige tocht verder en ik kijk al weer uit naar je vervolg verhaal.
    Groetjes Opa.

  • 13 December 2013 - 08:54

    Jos En Romi:

    Hoi Pim,
    Wat een prachtig verhaal heb je geschreven. Wat leuk dat je een leuke groep hebt om
    mee te reizen. De foto`s die je maakt geven een mooi beeld voor ons achterblijvers!

    Geniet van het mooie land. Een hèle fijne reis verder.

    Groetjes,
    Jos en Romi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Phillip Island

Pim

Welkom op mijn profiel, Hier kun je alles volgen wat ik meemaak op mijn mooie reis.

Actief sinds 01 Nov. 2013
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 7065

Voorgaande reizen:

01 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: